Monika23. 7. 2019

Dobrý den,dva roky se léčim na neplodnost. Můj gynekolog mi předepsal norethisteron na oddálení menstruace kvůli dovolené. Sledoval u mě ovulaci a řekl, že daný cyklus je anovulační. Nasadila jsem prášky od 17. dne cyklu a brala jsem denně dvě tablety po dobu 20 dnů. Po jejich vysazení jsem zjistila, že jsem těhotná. Prosím poraďte, co mám dělat. To, že tyto léky poškozují plod mi neřekl a neřekl ani to, že se v době jejich užívání máme chránit. Hlavně jsem zřejmě byla těhotná čerstvě již před jejím užíváním. Nyní se obávám toho, co dělat dál. Jaké je podle Vás riziko poškození? 20 dnů je opravdu dlouhá doba užívání. Brala jsem od 17. dne cyklu až do 5. týdne těhotenství.Lze nějak zjistit, zda byl plod opravdu poškozený? Obávám se, zda nemám jít kvůli tomu na potrat. Děkuji za odpověď.

Dobrý den, můžete být v klidu, norethisteron se v těhotenství sice užívat nesmí, ale pokud se tak stalo, je to pořád progestin, který těhotenství vlastně podporuje a není důvod k panice. Indikace k potratu to není. S pozdravem MUDr. T. Hubová

MUDr. Tereza Hubová
35