8.10.2012
Pokud návštěvník lékárny kartu ještě nemá a nepožádá o ni, pracovníci lékárny ho o této možnosti sami informují a následně mu také vysvětlí, jak má postupovat. „O kartu je stále zájem, a to jak z řad seniorů, tak i mezi mladšími klienty. Zájemce přijde do lékárny a dostane formulář, který je třeba vyplnit a kde je výtah ze zákona o osobních údajích. Na základě vyplnění žádosti je mu pak vystavena klientská karta, a to prakticky ihned,“ popisoval zřízení lékové karty vedoucí Lékárny Nemocnice Hořovice Mgr. Tomáš Veverka.
Léková karta je plastová kartička s čárovým kódem, pod kterým je v systému lékárny vedena karta pacienta s celou historií léčiv, které si pacient v lékárně vyzvedl. Na kartě jsou k dispozici také poznámky o zdravotním stavu pacienta, díky kterým může lékárník pomáhat pacientovi lépe se orientovat v otázkách jeho zdravotního stavu. „Díky lékové kartě můžeme poskytovat pacientům komplexní poradenství. S jejich souhlasem můžeme sledovat historii užívání léků a lépe jim radit. Co pacienti často kvitují, jsou pochopitelně slevy na vybrané produkty, které mohou být celkem výrazné. Jako příklad bych mohl uvést tonometr Omron M6 Comfort, který běžně stojí více než 1800 korun a klienti s lékovou kartou jej mohou koupit za 1 600 korun,“ doplnil Tomáš Veverka.