prohlédnout si oddělení ×

Kontakt na oddělení

311 554 202 / 311 554 214 Umístění v nemocnici

Porodnice U Sluneční brány

Porodnické oddělení zajišťuje komplexní péči o ženy a dívky z přirozené spádové oblasti Hořovic, ale i širokého okolí. Porodnictví je základním oborem primární zdravotní péče. Náplní je péče o ženu a plod v těhotenství a při porodu a péče o ženu v šestinedělí. Tuto péči obor poskytuje po celý život ženy. Spektrum péče porodnického oddělení spočívá v zajištění základní léčebné konzervativní a chirurgické péče. Počet lůžek: 3 lůžka na porodním sále, 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

Porodnice „Sluneční brány“ má k dispozici 3 samostatné porodní místnosti, operační sál pro provedení císařského řezu a oddělení šestinedělí. Porod je veden při zajištěni intimní atmosféry v moderně vybavených porodních místnostech s možností využití například porodních van, žebřin, žíněnek, vaků, porodní stoličky a moderním polohovatelným lůžkem. Snahou zkušeného personálu je zajištění individuálního přístupu v péči o rodičku, uvědomujeme si neopakovatelnost chvíle pro maminku i její okolí. Samozřejmostí je pro nás přítomnost otce, či jiné blízké osoby u porodu.

K PORODU PŘIJÍMÁME BEZ PŘEDCHOZÍ REGISTRACE!
Budoucím maminkám pouze doporučíme, po dohodě s jejich gynekologem, 1x návštěvu v naší ambulanci, kam se mohou objednat na čísle 14 500 nebo osobně v recepci nemocnice Hořovice

Struktura oddělení:

Porodnické oddělení je tvořeno 2 jednotkami

  • porodním sálem se 3 porodními místnostmi a operačním sálem,
  • oddělením šestinedělí s IMP pokojem.

Oddělení šestinedělí je tvořeno 8 standardními, 3 nadstandardními lůžkovými pokoji a jedním pokojem pro společný pobyt matky s otcem dítěte. Na využití nadstandardních pokojů a pokoje pro společný pobyt se neprovádí rezervace.

Počet lůžek:

  • 3 lůžka na porodním sále,
  • 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

Ošetřovatelský personál

Vedoucí sestra:

Mgr. Fíkarová Pavla, RS, Mgr. studium ošetřovatelství, pomaturitní specializační studium

Staniční sestra šestinedělí:

Křivancová Lenka, Rs

- v současné době pracují na oddělení 4 porodní asistentky, 5 všeobecných sestrer, 2 zdravotničtí asistenti a 2 sanitářky

Staniční sestra porodních sálů:

Bc. Puldová Blanka, RS, studium ošetřovatelství, pomaturitní specializační studium

  • v současné době pracuje na oddělení 14 porodních asistentek a 5 sanitářek

Oddělení šestinedělí zajišťuje péči o ženy po spontánních porodech a následnou péči žen po císařských řezech a komplikovaných porodech v rámci intermediární péče.

Návaznost péče na služby jiných oddělení

Gynekolog a porodník spolupracuje s odborníky hraničních oborů, zejména chirurgie, urologie, vnitřního lékařství, endokrinologie, neonatologie, anestesiologie, radiologie, onkologie, dermatovenerologie, genetiky, sexuologie a dalších.

Plán rozvoje

V budoucnu bude plán rozvoje oddělení zaměřen na stále vyšší kvalitu poskytování služeb v oboru, rozšíření ambulantní péče a personální zajištění.

Ústavní pohotovostní služba v Porodnici U Sluneční brány

ÚPS je zajištěna ve všední den v době mimo pravidelnou ordinační dobu poskytovatele od 15,30 – 7,00 hod. a poskytnutí této zdravotní služby je regulováno poplatkem ve výši 90,--Kč. O sobotách a nedělích, včetně státních svátků zůstává výběr regulačního poplatku beze změny. Ošetřující personál je povinen v zákonem určených případech vybírat od klientek, případně zákonných zástupců, regulační poplatek ve výši 90,--Kč za klinické vyšetření v době pohotovosti. V případě zajišťování urgentní péče na gynekologicko – porodnickém oddělení žádáme klientky o strpení. Ošetřeni budete lékařem konajícím službu v prostorách III. patra tohoto oddělení.

Novinky porodnického oddělení

Odběr pupečníkové krve

Na základě Rozhodnutí o změně povolení činnosti Státním ústavem pro kontrolu léčiv (SÚKL) bylo uděleno povolení k odběru pupečníkové krve prostřednictvým Národního Centra Tkání a Buběk, a.s. (NTCB) od 1. února 2015. Naše porodnice se tak řadí mezi další pracoviště, kde bude dána možnost maminkám k odběru pupečníkové krve k uchování pro vlastní potřebu, prostřednictvím společnosti NCTB. Informace o odběru pupečníkové krve lze získat v rámci porodnické besedy od proškolených porodních asistentek.

Informace k odběru pupečníkové krve

Ιnhalační tlumení bolesti

Inhalační analgezie představuje vedle epidurální analgezie další možnost, jak účinně pomoci ženám od porodních bolestí nebo nepříjemných vjemů při ošetření porodních poranění. Jde o účinné a bezpečné neinvazivní analgetikum, které má rychlý nástup a ústup účinku. Jedná se o směs plynů, která se používá ke zmírnění bolesti nejen v porodnictví, ale i u menších zákroků (např. zavedení nitroděložního tělíska, biopsie, drobné kyretáže, ošetření zánětů - abscesů zevních rodidel atd.). Snižuje úzkost, strach, obavy a duševní napětí. Rodička je při plném vědomí a vdechuje směs plynů při porodu během kontrakcí a při ošetření porodního poranění podle vlastního uvážení přes speciální náustek nebo inhalační obličejovou masku. Inhalační analgezie je vždy podávána proškoleným personálem. Není hrazena pojišťovnou. Za její použití rodička uhradí 500,- Kč/hodina. 

Důležité upozornění pro doprovod matky k porodu

Porodnice U Sluneční brány neumožňuje soukromým porodním asistentkám poskytovat jakékoliv zdravotní služby ani jakkoliv jinak zasahovat do průběhu porodu.
Naše zdravotnické zařízení se soukromými porodními asistentkami neuzavírá pracovně - právní vztah.
Soukromá porodní asistentka může být pouze jako doprovod rodičky s právy a povinnostmi osoby blízké.

Informace o způsobu zacházení s placentou a ostatními částmi plodového vejce

Na základě rozhodnutí právního zástupce našeho zdravotnického zařízení je vydávání placent a ostatních částí plodového vejce (pupečník, plodové obaly) nedoporučováno.
Pokud rodiče vyžadují vydání placenty, je nutné dodat toto rozhodnutí, které bude součástí zdravotnické dokumentace rodičky.

Prohlášení k alternativním způsobům vedení porodu
- porodní plány je vhodné konzultovat předem v gynekologické ambulanci z časových důvodů
- lotosový porod neprovádíme
- otisk placenty na jakékoliv materiály neprovádíme
- porod do vany neumožňujeme - vana pouze jako relaxační pomůcka v I. době porodní

Ceník vybraných služeb v Porodnici U Sluneční brány

  1. nadstandardní pokoj … 700,--Kč/noc
  2. pokoj pro společný pobyt s otcem dítěte … 1.500,--Kč/noc
  3. použití plynného analgetika … 500,--Kč / hodina
  4. použití porodní vany … 500,--Kč / neomezeně
  5. beseda pro těhotné ... 250,- Kč / osoba 

ultrazvukové přístroje – pro trojrozměrné (3D) a live (4D) ultrazvukové vyšetření

kardiotokograf

3D ultrazvuk

Chcete mít fotky nebo záznam svého miminka z bříška maminky? Nově vám nabízíme pohled na vaše dítě již od počátku nitroděložního vývoje pomocí trojrozměrného (3D) a Live (4D) ultrazvukového vyšetření.

Trojrozměrný ultrazvuk umožňuje fotorealistický pohled na plod v děloze. Záznam zobrazení je možno uložit na digitální médium a bude sloužit pouze pro vaši potřebu. Záznam však není součástí běžného lékařského vyšetření!

Nejvhodnější období pro tento záznam plodu je v období od 26. týdne těhotenství, kdy lze nejlépe pozorovat trojrozměrně plod a jeho obličej. Po 28. týdnu je již kvalita zobrazení omezena velikostí plodu a zmenšeného volného prostoru v děloze.

Jdu k porodu

K porodu u nás není třeba se registrovat. Budoucím maminkám doporučujeme, aby po dohodě s gynekologem před porodem 1x navštívily naší gynekologickou ambulanci, nejlépe v 36. týdnu těhotenství. Objednat se můžete na telefonním čísle 14500 nebo osobně v recepci naší nemocnice.

Kam na příjem přijít?

Dostavte se na porodní sál do III. patra. V případě plánovaného příjmu se dostavte v době 7:00 - 8:00 hod.

Co si přinést speciálního

Bez čeho se neobejdete:

  • občanský průkaz
  • kartička zdravotní pojišťovny
  • těhotenský průkaz
  • oddací list (v případě, že jste oddána)
  • dohodu o jménu dítěte vyřízenou na matrice (v případě, že nejste oddána a chcete, aby se dítě jmenovalo po partnerovi)

Pro Vás:

  • osobní věci a hygienické potřeby (noční košile, mateřské podprsenky, vložky do podprsenky, pantofle)
  • papírové kapesníky
  • hodinky
  • léky, které dlouhodobě užíváte
  • případně malý nafukovací kruh

Pro miminko:

  • menší balení plenkových kalhotek, případně vlhčené hygienické ubrousky
  • věci na cestu domů

Na oddělení pro ošetření Vašeho miminka máte k dispozici vše potřebné pro ošetření kůže, jednorázové plenky, oblečky.

Režim

6,00 – 6,15 předávání služby
6,15 – 6,45 hlášení sester
6,45 – 7,30 ranní toaleta, úprava lůžek, odběry biologického materiálu, sledování fyziologických funkcí, ranní ordinace, příprava pacientek k operaci
7,30 – 8,00 podávání snídaně, úklid pokojů
8,00 – 11,00 vizita, plnění ordinací lékaře, péče o pacientky po výkonech
11,00 – 12,30 podávání oběda, polední ordinace, administrativní činnosti
12,30 – 14,30 polední klid, péče o matky po porodu
14,30 – 15,00 podávání svačiny
15,00 – 16,30 péče o matky po porodu
16,30 – 18,00 podávání večeře, večerní ordinace, předávání služby
18,00 – 20,00 vizita, večerní toaleta u ležících pacientek, úprava lůžek
21,00 – 22,00 podávání druhé večeře pro kojící matky a klientky se speciální dietou
22,00 – 06,00 noční klid, průběžná kontrola pacientek
   
Vizita primáře: úterý od 10,00 do 11,00 hod, čtvrtek od 8,00 hod. do 9,00 hod.

Vybavení pokojů

Porodnické oddělení je tvořeno 2 jednotkami:

  • porodním sálem se 3 porodními místnostmi a operačním sálem,
  • oddělením šestinedělí s IMP (lůžko intenzivní péče).

Oddělení šestinedělí je tvořeno 8 standardními, 3 nadstandardními lůžkovými pokoji a jedním pokojem pro společný pobyt matky s otcem dítěte. Na využití nadstandardních pokojů a pokoje pro společný pobyt se neprovádí rezervace.

- Nadstandardní pokoj pro společný pobyt s otcem dítěte ... 1.500,--Kč/noc

Počet lůžek:

  • 3 lůžka na porodním sále,
  • 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

 

Obecné pokyny a informace

Co si přinést?

  • občanský průkaz nebo jiný doklad totožnosti (pas)
  • průkaz zdravotní pojišťovny
  • doporučení k hospitalizaci a výsledky předchozích vyšetření
  • průkaz pracovní neschopnosti (máte-li vystavený)
  • osobní věci:
    • pyžamo (noční úbor)
    • župan
    • přezutí (neklouzavé, pohodlné, bez podpatku)
    • předměty osobní hygieny
    • ručník
    • pokud budete potřebovat něco speciálního, dozvíte se to od personálu oddělení a na stránkách pracoviště.
  • léky: během pobytu v nemocnici všechny léky předepisuje ošetřující lékař a podává sestra. Jestliže užíváte některé léky k léčbě specifického onemocnění, vezměte si je s sebou do nemocnice a odevzdejte po příchodu na oddělení sestře. Ošetřující lékař je zařadí mezi léky, které Vám budou podávány během pobytu v nemocnici. Neužívejte během pobytu v nemocnici žádné léky bez vědomí lékaře. Léky budete dostávat od sester v přesné dávce a v přesný čas.

S sebou nenoste: větší finanční obnos, cennosti, zbraně.

K uložení šatstva během pobytu v nemocnici slouží šatník, předměty denní osobní potřeby lze uložit do stolku vedle lůžka. Cenné věcí, šperky, větší finanční částky a důležité doklady doporučujeme uložit u ošetřujícího personálu.

Jaké dokumenty budete podepisovat?

Souhlas s hospitalizací

Součástí příjmu je podpis souhlasu s přijetím. Budete požádáni, abyste se vyjádřili k některým okolnostem pobytu v nemocnici, například poskytování informací o Vašem zdravotním stavu blízkým osobám, použití identifikačního náramku pro bezpečné určení totožnosti atd.. Abyste se mohli připravit, můžete si formulář prohlédnout zde.

Souhlas s výkonem nebo operací

K provedení náročnějších diagnostických či léčebných výkonů budete požádáni o písemný souhlas na formuláři Informovaný souhlas pacienta. Najdete v něm obecné informace o operaci nebo výkonu, jeho přínosu a také o možných komplikacích. Podrobné vysvětlení a individuální postup léčby Vám sdělí ošetřující lékař.

Vybavení pokojů

Každý pokoj je vybavený toaletou, umyvadlem a sprchovým koutem.

Za nadstandartní pokoj je považován jednolůžkový pokoj, který si lze předem objednat.

Nadstandardní jednolůžkový pokoj: 700,- Kč / noc

Návštěvy

Návštěvy v nemocnici jsou možné na všech odděleních.

Návštěvníky prosíme, aby respektovali zdravotní stav a kondici pacientů a přizpůsobili tomu své chování i délku návštěvy. Doporučené časy a režim návštěv se řídí Domácím řádem oddělení, který najdete na stránkách jednotlivých pracovišť. Trvalou přítomnost blízké osoby umožňujeme na základě domluvy.

Upozorňujeme, že návštěvy mohou být omezeny v případě epidemiologicky nepříznivé situace.

Informace o zdravotním stavu pro blízké pacienta

Informace o zdravotním stavu jsou důvěrné a můžeme je poskytnout pouze se souhlasem pacienta osobám, které pacient písemně určil při příjmu do nemocnice v Souhlasu s hospitalizací. Poskytne je ošetřující lékař v odpoledních hodinách nebo po předchozí domluvě se sestrami oddělení.

Jídelníček

Během pobytu na nadstandardním lůžku si můžete v případech, kdy Vám zdravotní stav umožní běžnou dietu, vybrat jídlo z Jídelníčku. Zobrazit jídelníček

Doporučené návštěvní hodiny na oddělení šestinedělí jsou každý den od 10:00 do 19:00 hod. Po dohodě s ošetřujícím lékařem či ošetřující sestrou a s ohledem na zdravotní stav pacientky lze domluvit i jiný čas návštěv. Na nadstandardních pokojích jsou při respektování léčebného režimu rozšířené návštěvní hodiny samozřejmostí. Na IMP pokoji jsou doporučené návštěvní hodiny stejné, počet osob a délka návštěvy závisí na zdravotním stavu pacientky a domluvě s ošetřujícím personálem.

Obecné pokyny a informace

Návštěvy

Návštěvy v nemocnici jsou možné na všech odděleních.

Návštěvníky prosíme, aby respektovali zdravotní stav a kondici pacientů a přizpůsobili tomu své chování i délku návštěvy. Doporučené časy a režim návštěv se řídí Domácím řádem oddělení, který najdete na stránkách jednotlivých pracovišť. Trvalou přítomnost blízké osoby umožňujeme na základě domluvy.

Upozorňujeme, že návštěvy mohou být omezeny v případě epidemiologicky nepříznivé situace.

Informace o zdravotním stavu pro blízké pacienta

Informace o zdravotním stavu jsou důvěrné a můžeme je poskytnout pouze se souhlasem pacienta osobám, které pacient písemně určil při příjmu do nemocnice v Souhlasu s hospitalizací. Poskytne je ošetřující lékař v odpoledních hodinách nebo po předchozí domluvě se sestrami oddělení.

Besedy pro těhotné

V rámci předporodní přípravy pořádá naše gynekologicko-porodnické oddělení "Besedy pro těhotné" každé první a třetí pondělí v měsíci. Samotná beseda není určena pouze pro těhotnou, ale týká se všech, kteří se na příchod nového člena rodiny připravují. Tudíž naši besedu může navštívit kdokoliv z Vašeho blízkého okolí. V rámci besedy je dán i prostor pro Vaše dotazy, na které Vám odpoví naše lektorky - porodní asistentky. Současně je dána možnost prohlídky prostor samotných porodních sálů a šestinedělí, pokud to situace v daný okamžik dovolí. Individuální prohlídky z provozních důvodů nejsou možné. Z tohoto důvodu jsou tyto besedy pro těhotné realizovány v pravidelných termínech, podle nichž si může každý zajistit čas pro účast. V jakém týdnu těhotenství máte besedu absolvovat není určeno a je pouze na Vás, kdy se jí účastníte.

Besedy se můžete účastnit bez nutnosti registrace a probíhá vždy od 14,30 hod.  v konferenční místnosti hlavní budovy v suterénu. Trvá cca 2 hodiny. Délka besedy se odvíjí od počtu účastníků a jejich dotazů. Program besedy je neměnný. Poplatek za účast je 250,--Kč/osoba.

 

Pokud připadá termín besedy na státní svátek, beseda se nekoná. 

 

Termíny besed pro těhotné v roce 2018:

1.10.2018                

15.10.2018

5.11.2018

19.11.2018

3.12.2018 tento den se z provozních důvodů koná beseda na transfuzní stanici

17.12.2018 

Termíny besed pro těhotné v roce 2019:

7.1. a 21.1.2019

4.2. a 18.2.2019

4.3. a 18.3.2019

1.4. a 15.4.2019

6.5. a 20.5.2019

3.6. a 17.6.2019

1.7. a 15.7.2019

5.8. a 19.8.2019

2.9. a 16.9.2019

7.10. a 21.10.2019

4.11. a 18.11.2019

2.12. a 16.12.2019

Termíny jsou platné a neměnné.

 

Předporodní kurzy péče o novorozence jsou v režii neonatologického oddělení. Bližší informace na webových stránkách novorozeneckého oddělení.

 

 

Kontaktní telefon: 311 554 202
Mgr. Pavla Fíkarová, vedoucí sestra
Email: fikarova@nemocnice-horovice.cz

 

 

Poradna pro těhotné

Kontakt na ordinaci: 311 554 221 / 311 554 203

Důležité informace

Ordinační doba

Den Hodiny
MUDr. Jan Ševít St 13:00 – 19:00
MUDr. Dana Chudáčková St 8:00 – 12:00
MUDr. Marta Martínková Čt 8:00 – 12:00