prohlédnout si oddělení ×

Kontakt na oddělení

311 554 202 / 311 554 214 Umístění v nemocnici

Porodnice U Sluneční brány

Porodnické oddělení zajišťuje komplexní péči o ženy a dívky z přirozené spádové oblasti Hořovic, ale i širokého okolí. Porodnictví je základním oborem primární zdravotní péče. Náplní je péče o ženu a plod v těhotenství a při porodu a péče o ženu v šestinedělí. Tuto péči obor poskytuje po celý život ženy. Spektrum péče porodnického oddělení spočívá v zajištění základní léčebné konzervativní a chirurgické péče. Počet lůžek: 3 lůžka na porodním sále, 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

Porodnice „Sluneční brány“ má k dispozici 3 samostatné porodní místnosti, operační sál pro provedení císařského řezu a oddělení šestinedělí. Porod je veden při zajištěni intimní atmosféry v moderně vybavených porodních místnostech s možností využití například porodních van, žebřin, žíněnek, vaků, porodní stoličky a moderním polohovatelným lůžkem. Snahou zkušeného personálu je zajištění individuálního přístupu v péči o rodičku, uvědomujeme si neopakovatelnost chvíle pro maminku i její okolí. Samozřejmostí je pro nás přítomnost otce, či jiné blízké osoby u porodu.

K PORODU PŘIJÍMÁME BEZ PŘEDCHOZÍ REGISTRACE!
Budoucím maminkám pouze doporučíme, po dohodě s jejich gynekologem, 1x návštěvu v naší ambulanci, kam se mohou objednat na čísle 14 500 nebo osobně v recepci nemocnice Hořovice

Struktura oddělení:

Porodnické oddělení je tvořeno 2 jednotkami

  • porodním sálem se 3 porodními místnostmi a operačním sálem,
  • oddělením šestinedělí s IMP pokojem.

Oddělení šestinedělí je tvořeno 8 standardními, 3 nadstandardními lůžkovými pokoji a jedním pokojem pro společný pobyt matky s otcem dítěte. Na využití nadstandardních pokojů a pokoje pro společný pobyt se neprovádí rezervace.

Počet lůžek:

  • 3 lůžka na porodním sále,
  • 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

Ošetřovatelský personál

Vedoucí sestra:

Mgr. Fíkarová Pavla, RS, Mgr. studium ošetřovatelství, pomaturitní specializační studium

Staniční sestra šestinedělí:

Křivancová Lenka, Rs

- v současné době pracují na oddělení 4 porodní asistentky, 5 všeobecných sestrer, 2 zdravotničtí asistenti a 2 sanitářky

Staniční sestra porodních sálů:

Bc. Puldová Blanka, RS, studium ošetřovatelství, pomaturitní specializační studium

  • v současné době pracuje na oddělení 14 porodních asistentek a 5 sanitářek

Oddělení šestinedělí zajišťuje péči o ženy po spontánních porodech a následnou péči žen po císařských řezech a komplikovaných porodech v rámci intermediární péče.

 

Návaznost péče na služby jiných oddělení

Gynekolog a porodník spolupracuje s odborníky hraničních oborů, zejména chirurgie, urologie, vnitřního lékařství, endokrinologie, neonatologie, anestesiologie, radiologie, onkologie, dermatovenerologie, genetiky, sexuologie a dalších.

Plán rozvoje

V budoucnu bude plán rozvoje oddělení zaměřen na stále vyšší kvalitu poskytování služeb v oboru, rozšíření ambulantní péče a personální zajištění.

Pohotovostní služba v Porodnici u Sluneční brány

Pohotovostní služba je zajištěna od 17,00 – 7,00 hod. o sobotách a nedělích, včetně státních svátků v prostorách III. patra. Budete ošetřeni v co nejkratším možném časovém úseku lékařem konajícím službu.
V zákonem stanovených případech vybíráme od klientek regulační poplatek ve výši 90,--Kč za klinické vyšetření v době pohotovosti.

 

Novinky porodnického oddělení

Odběr pupečníkové krve

Na základě Rozhodnutí o změně povolení činnosti Státním ústavem pro kontrolu léčiv (SÚKL) bylo uděleno povolení k odběru pupečníkové krve prostřednictvým Národního Centra Tkání a Buběk, a.s. (NTCB) od 1. února 2015. Naše porodnice se tak řadí mezi další pracoviště, kde bude dána možnost maminkám k odběru pupečníkové krve k uchování pro vlastní potřebu, prostřednictvím společnosti NCTB. Informace o odběru pupečníkové krve lze získat v rámci porodnické besedy od proškolených porodních asistentek.

Informace k odběru pupečníkové krve

Ιnhalační tlumení bolesti

Inhalační analgezie představuje vedle epidurální analgezie další možnost, jak účinně pomoci ženám od porodních bolestí nebo nepříjemných vjemů při ošetření porodních poranění. Jde o účinné a bezpečné neinvazivní analgetikum, které má rychlý nástup a ústup účinku. Jedná se o směs plynů, která se používá ke zmírnění bolesti nejen v porodnictví, ale i u menších zákroků (např. zavedení nitroděložního tělíska, biopsie, drobné kyretáže, ošetření zánětů - abscesů zevních rodidel atd.). Snižuje úzkost, strach, obavy a duševní napětí. Rodička je při plném vědomí a vdechuje směs plynů při porodu během kontrakcí a při ošetření porodního poranění podle vlastního uvážení přes speciální náustek nebo inhalační obličejovou masku. Inhalační analgezie je vždy podávána proškoleným personálem. Není hrazena pojišťovnou. Za její použití rodička uhradí 500,- Kč/hodina. 

Důležité upozornění pro doprovod matky k porodu

Porodnice U Sluneční brány neumožňuje soukromým porodním asistentkám poskytovat jakékoliv zdravotní služby ani jakkoliv jinak zasahovat do průběhu porodu.
Naše zdravotnické zařízení se soukromými porodními asistentkami neuzavírá pracovně - právní vztah.
Soukromá porodní asistentka může být pouze jako doprovod rodičky s právy a povinnostmi osoby blízké.

Informace o způsobu zacházení s placentou a ostatními částmi plodového vejce

Na základě rozhodnutí právního zástupce našeho zdravotnického zařízení je vydávání placent a ostatních částí plodového vejce (pupečník, plodové obaly)zakázáno, jelikož se jedná o porušení zákona č. 372/2011 Sb. Zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.
Jedinou výjimkou může být rozhodnutí soudu, na jehož základě musíme rodičům placentu vydat. Pokud rodiče vyžadují vydání placenty, je nutné dodat toto rozhodnutí, které bude součástí zdravotnické dokumentace rodičky.

Prohlášení k alternativním způsobům vedení porodu
- porodní plány je vhodné konzultovat předem v gynekologické ambulanci z časových důvodů
- lotosový porod neprovádíme
- otisk placenty na jakékoliv materiály neprovádíme
- porod do vany neumožňujeme - vana pouze jako relaxační pomůcka v I. době porodní

Ceník vybraných služeb v Porodnici U Sluneční brány

  1. nadstandardní pokoj … 700,--Kč/noc
  2. pokoj pro společný pobyt s otcem dítěte … 1.500,--Kč/noc
  3. použití plynného analgetika … 500,--Kč / hodina
  4. použití porodní vany … 500,--Kč / neomezeně
  5. beseda pro těhotné ... 250,- Kč / osoba 

ultrazvukové přístroje – pro trojrozměrné (3D) a live (4D) ultrazvukové vyšetření

kardiotokograf

3D ultrazvuk

Chcete mít fotky nebo záznam svého miminka z bříška maminky? Nově vám nabízíme pohled na vaše dítě již od počátku nitroděložního vývoje pomocí trojrozměrného (3D) a Live (4D) ultrazvukového vyšetření.

Trojrozměrný ultrazvuk umožňuje fotorealistický pohled na plod v děloze. Záznam zobrazení je možno uložit na digitální médium a bude sloužit pouze pro vaši potřebu. Záznam však není součástí běžného lékařského vyšetření!

Nejvhodnější období pro tento záznam plodu je v období od 26. týdne těhotenství, kdy lze nejlépe pozorovat trojrozměrně plod a jeho obličej. Po 28. týdnu je již kvalita zobrazení omezena velikostí plodu a zmenšeného volného prostoru v děloze.

Jdu k porodu

K porodu u nás není třeba se registrovat. Budoucím maminkám doporučujeme, aby po dohodě s gynekologem před porodem 1x navštívily naší gynekologickou ambulanci, nejlépe v 36. týdnu těhotenství. Objednat se můžete na telefonním čísle 14500 nebo osobně v recepci naší nemocnice.

Kam na příjem přijít?

Dostavte se na porodní sál do III. patra. V případě plánovaného příjmu se dostavte v době 7:00 - 8:00 hod.

Co si přinést speciálního

Bez čeho se neobejdete:

  • občanský průkaz
  • kartička zdravotní pojišťovny
  • těhotenský průkaz
  • oddací list (v případě, že jste oddána)
  • dohodu o jménu dítěte vyřízenou na matrice (v případě, že nejste oddána a chcete, aby se dítě jmenovalo po partnerovi)

Pro Vás:

  • osobní věci a hygienické potřeby (noční košile, mateřské podprsenky, vložky do podprsenky, pantofle)
  • papírové kapesníky
  • hodinky
  • léky, které dlouhodobě užíváte
  • případně malý nafukovací kruh

Pro miminko:

  • menší balení plenkových kalhotek, případně vlhčené hygienické ubrousky
  • věci na cestu domů

Na oddělení pro ošetření Vašeho miminka máte k dispozici vše potřebné pro ošetření kůže, jednorázové plenky, oblečky.

Režim

6,00 – 6,15 předávání služby
6,15 – 6,45 hlášení sester
6,45 – 7,30 ranní toaleta, úprava lůžek, odběry biologického materiálu, sledování fyziologických funkcí, ranní ordinace, příprava pacientek k operaci
7,30 – 8,00 podávání snídaně, úklid pokojů
8,00 – 11,00 vizita, plnění ordinací lékaře, péče o pacientky po výkonech
11,00 – 12,30 podávání oběda, polední ordinace, administrativní činnosti
12,30 – 14,30 polední klid, péče o matky po porodu
14,30 – 15,00 podávání svačiny
15,00 – 16,30 péče o matky po porodu
16,30 – 18,00 podávání večeře, večerní ordinace, předávání služby
18,00 – 20,00 vizita, večerní toaleta u ležících pacientek, úprava lůžek
21,00 – 22,00 podávání druhé večeře pro kojící matky a klientky se speciální dietou
22,00 – 06,00 noční klid, průběžná kontrola pacientek
   
Vizita primáře: úterý od 10,00 do 11,00 hod, čtvrtek od 8,00 hod. do 9,00 hod.

Vybavení pokojů

Porodnické oddělení je tvořeno 2 jednotkami:

  • porodním sálem se 3 porodními místnostmi a operačním sálem,
  • oddělením šestinedělí s IMP (lůžko intenzivní péče).

Oddělení šestinedělí je tvořeno 8 standardními, 3 nadstandardními lůžkovými pokoji a jedním pokojem pro společný pobyt matky s otcem dítěte. Na využití nadstandardních pokojů a pokoje pro společný pobyt se neprovádí rezervace.

- Nadstandardní pokoj pro společný pobyt s otcem dítěte ... 1.500,--Kč/noc

Počet lůžek:

  • 3 lůžka na porodním sále,
  • 24 lůžek na oddělení šestinedělí, z toho 3 lůžka intenzivní péče na IMP pro pacientky s nutností monitorování vitálních funkcí - po císařských řezech a komplikovaných porodech.

 

Obecné pokyny a informace

Co si přinést?

  • občanský průkaz nebo jiný doklad totožnosti (pas)
  • průkaz zdravotní pojišťovny
  • doporučení k hospitalizaci a výsledky předchozích vyšetření
  • průkaz pracovní neschopnosti (máte-li vystavený)
  • osobní věci:
    • pyžamo (noční úbor)
    • župan
    • přezutí (neklouzavé, pohodlné, bez podpatku)
    • předměty osobní hygieny
    • ručník
    • pokud budete potřebovat něco speciálního, dozvíte se to od personálu oddělení a na stránkách pracoviště.
  • léky: během pobytu v nemocnici všechny léky předepisuje ošetřující lékař a podává sestra. Jestliže užíváte některé léky k léčbě specifického onemocnění, vezměte si je s sebou do nemocnice a odevzdejte po příchodu na oddělení sestře. Ošetřující lékař je zařadí mezi léky, které Vám budou podávány během pobytu v nemocnici. Neužívejte během pobytu v nemocnici žádné léky bez vědomí lékaře. Léky budete dostávat od sester v přesné dávce a v přesný čas.

S sebou nenoste: větší finanční obnos, cennosti, zbraně.

K uložení šatstva během pobytu v nemocnici slouží šatník, předměty denní osobní potřeby lze uložit do stolku vedle lůžka. Cenné věcí, šperky, větší finanční částky a důležité doklady doporučujeme uložit u ošetřujícího personálu.

Jaké dokumenty budete podepisovat?

Souhlas s hospitalizací

Součástí příjmu je podpis souhlasu s přijetím. Budete požádáni, abyste se vyjádřili k některým okolnostem pobytu v nemocnici, například poskytování informací o Vašem zdravotním stavu blízkým osobám, použití identifikačního náramku pro bezpečné určení totožnosti atd.. Abyste se mohli připravit, můžete si formulář prohlédnout zde.

Souhlas s výkonem nebo operací

K provedení náročnějších diagnostických či léčebných výkonů budete požádáni o písemný souhlas na formuláři Informovaný souhlas pacienta. Najdete v něm obecné informace o operaci nebo výkonu, jeho přínosu a také o možných komplikacích. Podrobné vysvětlení a individuální postup léčby Vám sdělí ošetřující lékař.

Vybavení pokojů

Každý pokoj je vybavený toaletou, umyvadlem a sprchovým koutem.

Za nadstandartní pokoj je považován jednolůžkový pokoj, který si lze předem objednat.

Nadstandardní jednolůžkový pokoj: 700,- Kč / noc

Návštěvy

Návštěvy v nemocnici jsou možné na všech odděleních.

Návštěvníky prosíme, aby respektovali zdravotní stav a kondici pacientů a přizpůsobili tomu své chování i délku návštěvy. Doporučené časy a režim návštěv se řídí Domácím řádem oddělení, který najdete na stránkách jednotlivých pracovišť. Trvalou přítomnost blízké osoby umožňujeme na základě domluvy.

Upozorňujeme, že návštěvy mohou být omezeny v případě epidemiologicky nepříznivé situace.

Informace o zdravotním stavu pro blízké pacienta

Informace o zdravotním stavu jsou důvěrné a můžeme je poskytnout pouze se souhlasem pacienta osobám, které pacient písemně určil při příjmu do nemocnice v Souhlasu s hospitalizací. Poskytne je ošetřující lékař v odpoledních hodinách nebo po předchozí domluvě se sestrami oddělení.

Jídelníček

Během pobytu na nadstandardním lůžku si můžete v případech, kdy Vám zdravotní stav umožní běžnou dietu, vybrat jídlo z Jídelníčku. Zobrazit jídelníček

Doporučené návštěvní hodiny na oddělení šestinedělí jsou každý den od 10:00 do 19:00 hod. Po dohodě s ošetřujícím lékařem či ošetřující sestrou a s ohledem na zdravotní stav pacientky lze domluvit i jiný čas návštěv. Na nadstandardních pokojích jsou při respektování léčebného režimu rozšířené návštěvní hodiny samozřejmostí. Na IMP pokoji jsou doporučené návštěvní hodiny stejné, počet osob a délka návštěvy závisí na zdravotním stavu pacientky a domluvě s ošetřujícím personálem.

Obecné pokyny a informace

Návštěvy

Návštěvy v nemocnici jsou možné na všech odděleních.

Návštěvníky prosíme, aby respektovali zdravotní stav a kondici pacientů a přizpůsobili tomu své chování i délku návštěvy. Doporučené časy a režim návštěv se řídí Domácím řádem oddělení, který najdete na stránkách jednotlivých pracovišť. Trvalou přítomnost blízké osoby umožňujeme na základě domluvy.

Upozorňujeme, že návštěvy mohou být omezeny v případě epidemiologicky nepříznivé situace.

Informace o zdravotním stavu pro blízké pacienta

Informace o zdravotním stavu jsou důvěrné a můžeme je poskytnout pouze se souhlasem pacienta osobám, které pacient písemně určil při příjmu do nemocnice v Souhlasu s hospitalizací. Poskytne je ošetřující lékař v odpoledních hodinách nebo po předchozí domluvě se sestrami oddělení.

Předporodní besedy pro budoucí maminky a tatínky

Porodnické oddělení pořádá pro nastávající maminky ,,Porodnické besedy” každé 1. a 3. pondělí v měsíci (stejná lekce, pokud to není svátek) od 14,30 hodin. S platností od 1. 4. 2016 besedy probíhají v nově zrekonstruovaných prostorách suterénu (hlavní budova /za recepcí u hlavního vchodu vpravo / po schodišti směrem dolů do suterénu - nová jídelna). Zde Vám porodní asistentky řeknou, co si vzít do porodnice, kdy do porodnice, jak to u nás chodí, odpovídají na všechny dotazy a pokud to provoz porodních sálů dovolí - jdete se podívat na jednu porodní místnost. 

Není nutné volat předem.

Cena: 250 Kč za osobu
Délka besedy: asi 2,5 hodiny – záleží na počtu dotazů
Kontaktní telefon: 311 554 202
Email: fikarova@nemocnice-horovice.cz

Termíny besed v roce 2018:

15. 1. 
5. 2. a 19. 2.
5. 3. a 19. 3. 
16. 4.
7. 5. a 21. 5.
4. 6. a 18. 6.
2. 7. a 16. 7.
6. 8. a 20. 8.
3. 9. a 17. 9.
1. 10. a 15. 10.
5. 11. a 19. 11.
3. 12. a 17. 12.

Péče o novorozence

Součástí přípravy na porod jsou i novorozenecké předporodní kurzy, kde jsou nastávající maminky (event. otcové) informováni o průběhu péče o miminko od porodu až do jeho propuštění. Jsou jim vysvětlena všechna doporučená vyšetření, která budou u miminka během pobytu probíhat. Maminky mohou získat mnoho informací o kojení a péči o novorozence. Je nutné se předem telefonicky nahlásit na tel. číslo 311 554 007.

Termíny: každé 2. a 4. pondělí v měsíci
Začátek: vždy ve 13,30 hodin
Sraz: zasedací místnost vedle gynekologické ambulance – 1. patro
Platba: 150,- Kč /osobu
Kontakt: 311 554 542

Poradna pro těhotné

Kontakt na ordinaci: 311 554 221 / 311 554 203

Důležité informace

Ordinační doba

Lékař Den Hodiny
MUDr. Jan Ševít St 13:00 – 19:00
MUDr. Dana Chudáčková St 8:00 – 12:00
MUDr. Marta Martínková Čt 8:00 – 12:00